Poznato je da se nekih stvari ne odričemo ni u krizi, a prema trendovima posljednjih godina upravo su nadolazeći blagdani vrijeme najveće potrošnje.
Hoćemo li i ove godine u veliki šoping, teško je predvidjeti; analitičari će se zasigurno pozabaviti ovom temom, no općeniti bi zaključak mogao biti – nemamo novaca.
Ako se baš morate baciti u trošak, imajte barem na umu ovih nekoliko savjeta za kupnju koji vam mogu pomoći da troškove za nadolazeće blagdane ipak smanjite i svedete na razumnu mjeru.
Sastavite popis i odredite budžet.
Utrošite malo svojeg vremena na planiranje božićne kupnje prije nego što pojurite prema trgovinama. Sastavite popis ljudi kojima ove godine želite kupiti poklon, a potom odredite i budžet koji vam je na raspolaganju. Razmislite o idejama za darove prije nego što krenete u potragu – mogli biste si uštedjeti mnogo vremena. Nakon što ste sastavili konačnu listu s prijedlozima za poklone te budžetom koji ste spremni potrošiti na svaku osobu, krenite u kupnju – i ne zaboravite ponijeti papir s popisom!
Uspoređujte.
Kada naiđete na odgovarajući poklon s cijenom koja vam se čini prikladna, nemojte odmah pohrliti prema blagajni. Zabilježite trgovinu, poklon i cijenu, i krenite dalje. Moguće je da ćete samo nekoliko metara dalje naići na trgovinu s
povoljnijom cijenom ili sa sličnim proizvodom za nižu cijenu. Nemojte zaboraviti ni internetske trgovine, koje često imaju niže cijene proizvoda.
Kada ste skupili sve informacije, tek onda donesite konačnu odluku.
Izradite poklone.
Sam-svoj-majstor tehnika vrlo je popularna kada je riječ o poklonima, a svakome je drago primiti dar u koji je uložen trud, vrijeme i određena doza kreativnosti. Izrađivanje poklona izvrsna je obiteljska aktivnost koju možete prakticirati sa svojom djecom. Ako sami niste skloni izrađivanju predmeta, razmislite i o mogućnosti da svoju ideju izložite nekome tko jest i tko bi vam izradio neki predmet za određenu cijenu (tako biste mogli proći vrlo povoljno i na svoje i na zadovoljstvo
osobe kojoj ste povjerili izradu). Još je jedna ideja koja ne iziskuje iznimnu vještinu – košare (mogu to biti i kutije i sl.), koje napunite s puno sitnica: mogu to biti slatkiši, kolači koje ste ispekli, kozmetički proizvodi… Važno je da ima
dosta malih stvari – tako će vaš dar dobiti i dodatni efekt iznenađenja.
Darovi s popustom.
Marketinške tvrtke koje nude grupne popuste već su dulje vrijeme na našem tržištu, a njihove dnevne ponude izvrstan su izvor odličnih poklona koji su uz to i vrlo povoljni s obzirom na to da je riječ o popustima od 50 do 80 posto.